יועמ"שית בית הנשיא: "הבאנו רפורמה רחבה מאוד"

    אסתי פלד No Comments on יועמ"שית בית הנשיא: "הבאנו רפורמה רחבה מאוד"

    היועצת המשפטית של בית הנשיא, אודית קורינלדי סירקיס במהדורה המרכזית: "הנשיא ניסח מתווה שמסדיר מחדש את היחסים בין הרשויות. הוא צריך להתאים למדינה לא רק בקונסטלציה פוליטית איקס אלא לכל אחד מהצדדים בכל מצב"

    צילום: חיים צח / לע״מ
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית של בית הנשיא, אודית קורינלדי סירקיס, שוחחה הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על מתווה הנשיא. "מי שקורא את המתווה של הנשיא מבין שזו רפורמה רחבה מאוד. יש צמצום דרמטי של הביקורת החוקתית", טענה סירקיס.

    לדבריה "הנשיא ניסח מתווה שמסדיר מחדש את היחסים בין הרשויות. הוא צריך להתאים למדינה לא רק בקונסטלציה פוליטית איקס אלא לכל אחד מהצדדים בכל מצב".

    סירקיס הסבירה כי "המתווה מדבר על זה שחוקי היסוד יהיו חסינים מביקורת שיפוטית. אחד הדברים החשובים שהוא שם במתווה הוא נושא גיוס החרדים, הוא אמר בואו נסדיר את זה בהסכמה בחוק יסוד שיהיה חסין מביקורת שיפוטית. זה צעד מאוד משמעותי".

    היועמ"שית ציינה: "כיום בימ"ש יכול ברוב רגיל לבטל חוקים שסותרים חוקי יסוד. המתווה אומר שרק בהרכב מורחב של 11 ומתוכם ברוב של שני שלישי יוכלו לפסול חוק. זה צמצום משמעותי מאוד של הביקורת של בגץ".

    על עילת הסבירות: "עילת הסבירות זה סיפור חדש שלא עסקו בו הרבה. בהצע"ח של לוין הוא העלה את זה לראשונה חזיתית. אומר הנשיא אוקי, ביהמ"ש לא יוכל להפעיל ביקורת בנושא המינויים".



    0 תגובות